U krijgt verder geen terugkoppeling van deze melding

Al sinds ik hier woon, valt het me op dat er post kwijtraakt. En ik ben niet de enige die dat opvalt: ook mijn buren klagen erover.

Toen een aantal maanden geleden mijn nieuwe credit card niet aankwam, en PostNL de schuld op alles en iedereen probeerde af te schuiven, heb ik besloten hun app te gaan gebruiken. In die app krijg je een melding, inclusief foto, van elk poststuk dat naar je onderweg is.

Zo kreeg ik 28 december een melding: er zouden twee brieven worden bezorgd, eentje met daarin een telefoonhoesje van AliExpress, de andere afkomstig uit Japan. Een brief van Kei, vermoedde ik, want even daarvoor had ik haar de Grazia gestuurd waar ze in stond, en Kei stuurt altijd wat terug. Ik was nieuwsgierig: zou er weer een knutselwerkje van Emma bij zitten?

Ik weet het nog steeds niet. De post is namelijk nooit aangekomen.

Geen terugkoppeling

Ik deed mijn beklag bij PostNL, en hun antwoord was het meest demotiverende kutantwoord ooit: “Ik heb een melding voor je aangemaakt, we gaan onderzoeken of dit vaker voorkomt. Je krijgt verder geen terugkoppeling over deze melding.”

Ten eerste: Ja, dit komt vaker voor. Als de PostNL-medewerker even iets verder terug had gelezen in de gespreksgeschiedenis, had ze kunnen zien dat ik hier eerder melding van heb gemaakt.

Ten tweede: Hoezo geen terugkoppeling?! Het begint er steeds meer op te lijken dat iemand post achterover drukt, en daar wil ik graag het fijne van weten.

Ten derde: Gaan we mij nog schadeloos stellen voor mijn niet-ontvangen telefoonhoesje of wat?

retour afzender

PostNL: “Ik raad je aan contact op te nemen met de afzender, zij zijn verantwoordelijk voor de zending tot jij deze ontvangt.”

Op zich was dat altijd een valide argument, althans, vroeger. Sinds er een app is waarin PostNL nota bene een foto heeft geüpload van het kwijtgeraakte poststuk, lijkt het me evident dat de afzender niks te verwijten valt. En denken ze nu echt dat een Chinees van AliExpress een claim bij PostNL gaat indienen?

Ugh. Ik ben kwaad. En dan natuurlijk in de eerste plaats om de brief van Kei. You suck, PostNL. You suck.

2 reacties op “U krijgt verder geen terugkoppeling van deze melding”

  1. moois van mie schreef:

    Oh wat erg! En al helemaal die reactie!

  2. Sanne schreef:

    Ik heb dit ook telkens. Ik heb zoveel klachten via Twitter ingediend dat ik flink moet scrollen als ik er een op wil zoeken in m’n geschiedenis. Ook vragen ze telkens opnieuw adres en zo. Alsof ik dat nog niet 10keer eerder heb gegeven. Eens kwam er een boek van bol.com in zo’n smalle, lange brievenbusdoos. Gevolg, brievenbus zal vol en kon het er ook nauwelijks uithalen. Half uur later kwam een zak van zalando. Als die eerst was geweest, had het gepast. Nu niet. Zelfs foto’s van m’n brievenbus gestuurd en dat het bol pakket in de gleuf vast zat. En nog beweert de bezorger het zalando pakket in de bus te hebben gedaan. Week later vind ik een lege zalando zak in m’n brievenbus. Iemand had dat gevonden bij een bankje dicht bij de ingang… weg product. En PostNL zegt geen schuld te hebben. Pakketjes in de hal worden gejat en de bezorger zou nu al 8 keer aangesproken zijn in EEN jaar tijd. Belachelijk.
    Sorry voor dit lange verhaal maar de frustratie zit hoog.
    App werkt bij mij slecht. Sommige post krijg ik geen melding van (ook al staat alles aan). En pakketjes moet ik tegenwoordig zelf erin aanmelden. En PostNL kan alleen zeggen “melding in app maken en app opnieuw installeren”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *